Interviuri

M-am tot gândit despre ce să mai scriu… Parcă trebuie să dau afară informaţia din cap, dar nu ştiu pe care… Ar fi o idee să povestesc despre încercările mele de a-mi găsi un job…   voi scrie despre angajatorii în general, dar voi povesti şi despre ce am întâmpinat eu. Fără să dau nume bineînţeles, nu vreau să mă trezesc cu vreo amendă sau pe la tribunal că i-am făcut de căcat, s-o spun pe româneşte.

Buuun! Să începem cu începutul…

Deschizi calculatorul/ laptop/tabletă/telefon/alte dispozitive (deşi cred că le-am menţionat pe toate dar poate mai sunt şi habar nu am). Tastezi URL-ul site-ului preferat de găsit joburi şi te apuci de căutat. Alegi locaţia şi alte filtre să nu cauţi joburi din toate oraşele şi din domenii care habar nu ai cu ce se mănâncă… Scroll, scroll, scroll… Şi parcă ţi-a sărit un job în ochi… Aplici!  Şi peste ceva timp te cheamă la interviu… Şi mai departe… Există 2 variante: ori te angajează, ori nu… Şi la partea cu “nu” e puţin mai complicată pentru că şi aici există 2 variante cum poţi afla dacă nu te angajează: te anunţă şi îţi urează succes în continuare sau te lasă să aştepţi un răspuns… Şi stai ca vita la poata nouă şi aştepţi, şi speri… Că poate, poate… Şi în unele cazuri nu mai sună nici dracu’, dar sunt excepţiile când te sună şi tu deja ai acceptat în altă parte (probabil mai prost plătit, şi într-un domeniu pe care îl deteşti, şi începi să-ţi bagi ghiarele în gât). Pentru că da, ăştia sunt angajatorii.

imagesarticle20150928xycc6iu6kodpcel2q1th

 

Am avut parte de tot felul de oameni… Fără pic de tact, care m-au făcut să mă gândesc cum Doamne iartă-mă! au ajuns “şefi”. Am dat de oameni care mi-au spus că vor anunţa omul, indiferent de răspuns… Unii s-au ţinut de cuvânt, alţii mai puţin. Unii au dat chiar şi un termen când vor anunţa… Şi degeaba… Am aşteptat pentru că mi-am zis că poate vor suna într-un final… Mda… Halal oameni. De parcă ar fi ceva foarte complicat să trimită un mesaj pe telefon sau un mail cu un mesaj simplu: “Ne pare rău, dar am găsit o persoană mai potrivită pentru jobul respectiv. Mult success în continuare”…Bla bla bla. Ce-i drept le răpeşte foarte mult timp preţios… Măcar dacă nu s-ar mai bate cu pumnii în piept să spună că ei la data cutare o să anunţe.

 

Vreau acum să continui cu experienţele mele la interviurile avute… Am trimis CV-uri la hotelurile şi pensiunile mai mari din Braşov… Doar am studiat ceva legat de turism şi hospitality, ce naiba?… Mă sună a doua zi o doamnă şi îmi spune aşa: că ea nu înţelege de ce i-am trimis CIVIUL!!!! Să scap telefonul din mâna… CIVIUL!!!!! Mi-a spus că sunt doar ea şi încă o persoană, o afacere de familie şi îi trebuie doar camerista şi alte joburi care nu necesită şi facultate… Dar ea nu înţelegea de ce i-am trimis CIVIUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cum, Sfântă Paraschiva ai ajuns, femeie, şefă!?!?!?!?! Cum te descurci să fii şefă?!?!?!?! Stai toată ziua şi laşi pe alţii să-ţi facă treaba, bănuiesc!!! Nu judec… probabil femeia e chiar muncitoare şi îşi dă interesul, dar bă băiatule!!!! Auzeai undeva până la vârsta asta cum se pronunţă corect!!!! (cred că avea în jur de 40 şi ceva de ani, să-mi dau aşa cu părerea…aşa suna vocea, dar acum cine ştie. Poate era vreuna tânăra şi fumătoare de la o vârstă fragedă…I’ll never know!)

giphy

 

O altă întâmplare ciudată a fost tot in domeniu, la un hotel. Mă sunase pentru a stabili un interviu şi l-am stabilit urmatarea zi. Toate bune şi frumoase până primesc mesaj mai târziu că mai bine aş merge în ziua aceia la ora cutare… Mai aveam jumătate de ora până la ora cutare, nicio şansă să ajung, aşa că i-am dat mesaj că nu pot ajunge aşa din scurt şi că ne vedem tot cum am stabilit iniţial. A doua zi ajung acolo. Spun cuiva că am programat un interviu acolo, şi apoi vine una mare şmecheră, se uită la mine şi începe să urle că ce caut acolo, şi cine sunt… Buuuuun! I-am spus numele, dar m-am simţit că ultimul căcat de pe pământ… M-a lăsat acolo cu ochii în tavan şi a plecat pur şi simplu. Defapt plecase după CV-ul meu, dar fără să spună nimic. Trebuia să fi plecat şi să-şi găsească ea altă proastă, dar am rămas, că poate, poate! Nimic pentru mine, numai joburi de cameriste şi ospătar. Ţin să precizez că după ce i-am menţionat că am studiat în Anglia şi că scriu române s-a mai potolit. De atunci mi-am propus să nu mai accept aşa comportament… Până la urmă şi mie trebuie să-mi placă de angajator, să nu mă găsesc în situaţia ca în fiecare zi de muncă să mă gândesc cum să scap cu crimă.

tumblr_o45o4b4bjI1rjbmxro1_400

 

Alt interviu care merită menţionat a fost, bineînţeles, tot la un hotel, dar de data asta pentru un post de asistent marketing. Interviul l-am avut cu directorul de marketing de acolo. Marele director!!! Care nu cred că era mai în vârstă decât mine. Poate era chiar mai tânăr… dar fără 7 ani de acasă…

În primul rând, a întârziat. Am aşteptat după curul lui jumtate de ora. M-au băgat într-o camera 2 pe 2 şi stai, tu, fată, acolo! Când în sfârşit a ajuns şi acest mare director de marketing, în loc sa-şi ceară scuze că a întârziat din cauză că a intervenit ceva, el mi-a spus aşa pe faţă că a uitat de mine… Mda… Maniere! Tact! Nimic bă!!!!! Se aşează în faţa mea, şi nu are stare. După 2 minute îmi spune că el fumează şi că ar fi mai ok să mergem pe terasă… Okay! Mergem. Îşi aprinde o ţigară şi începem să vorbim. Mă întreabă ce cărţi citesc şi ce ascult şi dacă mă uit la Game of Thrones… Okay… Şi apoi mă întreabă ce brand îmi place. I-am spus omului că nu am un brand preferat.

A schimbat subiectul după ce şi-a aprins o a doua ţigară. Apoi după câteva minute m-a întrebat din nou de brand. Şi s-a uitat la telefonul meu (îl ţineam în mâna pentru că îi arătasem site-ul meu cu poze după ce m-a întrebat de fotografie).

Aveam un Asus Zenfone 2… şi îmi spune aşa: “Aaaa Asus, ăştia sunt de căcat” !!!!!!!!!!!!!

Am rămas proastă! Mă uităm la el fără să ştiu ce să mai zic. Apoi continuă să-mi spună că vai, Doamne, lui îi place MAC… şi apasă pe butonul Iphone-ului. ??????

Să nu mai zic că pe percursul interviului şi-a butonat telefonul încontinuu… şi la ce se uita? Facebook!

Regret că nu i-am spus aşa: Bă băiatule, dacă aş fi avut salariu de 5000 ron atunci cred că îmi plăcea şi mie “MAC”… dar nah replicile îmi vin abia după ce trece situaţia… şi bineînţeles că dacă mă gândeam la replica asta în momentul acela nu o spuneam pentru că normal, sperăm să mă angajeze… Repet! Şi angajatului ar trebui să-i placă de angajator. Teoretic!

giphy (2)

 

Apropo de lipsa de tact, la alt interviu venise vorba de ce am plecat de la ultimul job (o chestie complicată, nici eu nu prea înţeleg ce a fost, oricum firma s-a închis… şi am zis ca să nu creadă aia că s-a închis din vina mea, am băgat scuza că am avut probleme de sănătate… şi eu foarte inteligenţă aşa din fire). Şi mă întreabă că ce probleme am avut… Mi s-a părut aiurea, adică putea să formulize altfel… că doar nu caut de muncă să mă îmbolnăvesc iar (theoretic… că defapt nu fusesem bolnavă). I-am înţeles şi pe ei cu întrebarea asta, dar putea să întrebe dacă acum sunt ok şi dacă mai am probleme de rezolvat… şi mă gândisem atunci la o replică bună, dar nu am folosit-o…din nou…pentru că mi-am zis că mai bine tac şi poate mă angajează…

Voiam să-i răspund că am făcut operaţie de schimbare de sex. Ar fi fost genial dacă şi ei s-ar fi mirat şi ar fi admirat lucrarea doctorului… 😊

tenor (1)

 

La un moment dat eram sătulă până în gât de interviuri şi de oameni proşti, cu întrebări stupide precum de ce nu ai rămas în Anglia? … Acum sunt aici. De ce te mai interesează? Nu-ţi place faţa mea şi mai bine rămâneam la englezi? Cu ce te poate încălzii răspunsul la această întrebare? Acum dacă stau să mă gândesc mai bine, următorul angajator care mă va intreabă asta n-o să mai primească veşnicul răspuns legat de vreme şi de faptul că îmi inducea depresie, ci o să-i spun că am fost expulzată… Aşa o să-l pun pe gânduri…

giphy (1)

Leave a Reply

